Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

dinsdag 28 augustus 2012

Ontwilderde Stemming















Henk?

Jaaaa...

Ga je nu nog stemmen of niet?

Hè?

Doe die Telegraaf eens even weg man!
Ik vroeg of je nog gaat stemmen?

Ik denk het niet Ingrid.

Hoezo niet?

Weet je nog dat Wilders de vorige keer al één dag na de verkiezingen zei dat de AOW geen breekpunt meer was!

Oh... ja, dat was ook zo geloof ik.

Ja, en wat hebben ze op m'n werk grappen gemaakt over die zogenaamde ca-vi-a politie. Nee, ik hoef deze keer niet zo nodig.

Maar dat van die 130 kilometer op de snelweg is er wel mooi gekomen toch?

Mmmm... maar hebben wij daar nu zoveel aan dan? Als wij naar Arno en Greet gaan kunnen we alleen op dat stuk snelweg bij dat nieuwe wegrestaurant even wat harder. Maar met al die verkeerslichten bij hen in de wijk ben je de tijdswinst al weer kwijt. Nee, ik ga toch maar niet deze keer.

Maar wil je dan dat ze in Brussel alles over ons te zeggen hebben?

Ach.. of het uit Brussel komt of uit Den Haag. De hoge heren doen toch wel wat ze willen. En weet je wat... dat gedoe over de islam en zo. Laatst dacht ik nog eens wat voor last hebben wij eigenlijk van die mensen? Die mensen hier tegenover ons zijn aardige lui. En van collega Mo kreeg ik laatst nog een zak vol groenten uit z'n volkstuintje. Maar ik wil nu verder lezen. Kun jij niet 'De TV Show' of zo gaan kijken Ing?

Even serieus Henk... ik ben wel van plan te gaan.

Nou dan ga je toch!

Ja... maar ik weet ik ook niet op wie ik zal gaan stemmen. Ik heb nog wel gedacht aan de SP. Maar volgens Rutte is dat zo'n beetje het ergste wat ons land kan overkomen.

Hè, wat is erg?

Een kabinet met Roemer aan het hoofd! Die gaat voor Sinterklaas spelen hoorde ik laatst iemand zeggen.

Nou, liever dat ze onze zakken vullen dan die van de banken of van de Grieken, maar ik ga echt niet stemmen.

Ik weet het het ook niet meer. Trouwens Henk... ik sprak vorige week met dat vrouwtje in de buurtsuper. Je weet wel die hier al eens aan de deur is geweest. Ze komt uit Iran of Irak komt of zo iets. Die gaat altijd stemmen waar het ook voor is zei ze. Alleen al dat er wat valt te kiezen is reden voor haar om te gaan. Ze vindt dan ook dat elke Nederlander dat moet doen.

Wat zeg je?

Laat maar Henk. Hoe laat begint dat programma ook al weer?

1 opmerking: