Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 27 augustus 2012

Proosdijpark
















Soms leg ik de woon-werkafstand lopend af. Dat kost mij twee keer een half uur. Die tijd vul ik dan ook graag met het luisteren naar muziek via een mp3-speler. Ik integreer vrijwel altijd het Proosdijpark in mijn route. Zo rond half acht in de ochtend kom ik dan mensen tegen die daar hun hond uitlaten. Ik zie een iemand in een slaapzak liggen bij de waterkant die waakt over een viertal hengels.

Ik aanschouw platgetrapte blikjes, lege wietzakjes en ander verpakkingsmateriaal dat aan een carrière als zwerfvuil is begonnen. Onlangs heb ik hier, tijdens de lunchpauze, een zogenaamd uitprobeerconcert van een bekende Edese liedjesschrijver meegemaakt. Het is dus een multifunctioneel park waar Edenaren van diverse pluimage gebruik van maken.

Nu stoor ik mij wel aan de naam Victoria Vesta park die sommigen (ook in de media) in de mond nemen. Ik snap de associatie wel maar heb hier toch wel moeite mee. Het nabijgelegen gebouw waakt zondermeer 24 uur per dag over het park en lijkt een blijvertje. De naamgever daarentegen is slechts een passant. Want intussen heeft een andere grote verzekeringsmaatschappij de zaak al weer overgenomen.

Laten we a.u.b. historische namen blijven gebruiken om zaken in Ede te benoemen! Er zijn ook plannen voor een groot stadspark in het centrum. Ik hoop dan ook van harte dat de commercie helemaal geen rol gaat spelen in de naamgeving. Duik dus in de geschiedenis van Ede. We leven al in een maatschappij met te veel zaken die ‘mede mogelijk gemaakt zijn door…’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten