Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 13 februari 2012

Rogier Pelgrim

Over de relatie cultuur en Ede heb ik al eens eerder iets geschreven. In de weekendbijlage van een landelijk dagblad stuitte ik onlangs op de CD recensie van 'Our Dear Lady Of The Plains' gemaakt door een (m)edenaar.

Zoiets heeft dan direkt weer gevolgen voor de toestand van enkele van mijn ledematen dan wel zintuigen. Ik sper mijn ogen nog iets meer open en mijn oren nemen een grotere mate van gespitstheid aan dan gewoonlijk. Kortom, het trekt in zo'n geval mijn volle aandacht.

De persoon in kwestie is Rogier Pelgrim en het schrijven en uitvoeren van liedjes blijkt een bovengemiddeld talent van hem te zijn. Nu is het mooie van de huidige tijd dat je zo iets direkt kunt verifiëren. Het internet lijkt een onuitputtelijke bron van zowel nuttige dan wel geheel overbodige informatie. In welke categorie iets valt mag je uiteindelijk als individu bepalen.

Ik was er snel uit. Na wat gerichte zoekacties had ik een heel goed beeld van de singer/songwriter kwaliteiten van de jonge heer Pelgrim. Ik was dan ook aangenaam verrast hem aan te treffen op de voor mij reeds bekende Zalker Sessions. Een heel mooi artistiek project van de oud-Edenaar en beeldkunstenaar Eljee Bergwerff.

Wellicht kom ik de betreffende CD binnenkort tegen en verandert deze dan van eigenaar. Nog beter is dat het debuutalbum naar mij toe wordt gestuurd (adres is bij de redactie bekend). Dit als tegenprestatie voor het portie schaamteloze reclame dat ik hier maak voor een plaatsgenoot. Hoe het verder ook loopt... mijn persoonlijke pelgrimstocht is in ieder geval begonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten