Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

donderdag 16 februari 2012

Opstaan Plaats Vergaan?

In de Edese politiek is het iets onrustig. De dame met de welluidende naam Charifa El Kaddouri is uit de fractie van de PVDA gestapt. Ze kan zich niet meer vinden in hoe de partij landelijk de standpunten verkoopt en weerwoord geeft aan het kabinetsbeleid. Althans dat is de formele lezing die ik in de media aangereikt krijg. Om alles kracht bij te zetten heeft ze ook meteen haar lidmaatschap opgezegd.

Tot nu toe bij mij geen opgetrokken wenkbrauwen en denkbeeldige vraagtekens die boven mijn hoofd opstijgen. Waar mensen opereren zijn nu eenmaal conflicten. Soms worden er dan drastische maatregelen genomen omdat haarscheurtjes uiteindelijk uitlopen op een definitieve breuklijn. Dat soort dingen kunnen gebeuren. Ik heb ze zelf ook wel eens meegemaakt.

Maar deze mevrouw blijft zitten waar ze zit en geeft haar zetel niet terug. Op persoonlijke titel gaat ze verder in de plaatselijke politieke arena. Haar onderbouwing is daarbij dat ze met veel voorkeurstemmen aan het begin van haar ambtsperiode aan de start stond. Saillant detail... ze wel heeft ondertekend haar zetel terug te geven bij vertrek lees ik nog ergens.

Het zette mij allemaal aan het denken. Als ik mijn stem uitbreng op een bepaalde (lokale) politicus is dat dan primair op de ideologie en daarna pas op de persoon of juist andersom? Nu heb ik wel eens een hokje rood gekleurd anders dan achter die van de lijsttrekker. Maar welke motivatie daar ook aan ten grondslag lag… ik koos toch wel in eerste instantie voor het programma en de koers die de bijbehorende partij wilde varen.

Als dan de door mij gekozen man/vrouw om wat voor reden opstapt dan valt er een ruimte vrij die ideologisch moet worden opgevuld. Opstaan plaats vergaan? De vraag stellen is hem in dit geval beantwoorden. Mevrouw Kaddouri mag wat mij betreft pas bij de volgende gemeentelijke stoelendans proberen een plekje te bemachtigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten