Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 1 augustus 2011

Rectificatie...

Het schrijverschap zit voor mij in de lift. Niet dat het lezersaantal van de Winkelhaak naar een recordhoogte is gestegen.

Ook niet dat ik al veelvuldig op straat herkening ondervind. Er liggen ook geen contracten klaar zodat ik minder uren als operator kan gaan maken. Nee, het ligt op een heel ander vlak... er is van mij een heuse rectificatie geëist! Kijk, dit is nu een grote stap voorwaarts.

Onlangs kreeg ik een schrijven van advocatenbureau B. Moscofiets naar aanleiding van de column Qualtity Control. Er wordt gesteld dat de client, waarvoor men werkt, eenzijdig wordt neergezet en het geheel een inbreuk op zijn privacy heeft. Om wie het gaat is niet duidelijk want vrijgave van identiteit wil deze persoon niet geven. Dit omdat er veel publieke belangstelling zou kunnen ontstaan wanneer de binnen- en buitenlandse media zich op deze zaak zou werpen!

Maar het is de eisende partij duidelijk om iets anders te doen. Ik citeer de volgende regel uit de correspondentie met het advocatenbureau: "Er kan natuurlijk ook nog altijd onderhandeld worden over een riante vergoeding". Kijk, daar komt de aap uit de mouw. Inbreuk op privacy en éénzijdigheid? Dacht het niet!

Ik heb gereargeerd door te stellen dat zolang de identiteit van de client onbekend is, ik nergens aan ga voldoen. Verder heb ik zowel de advocaat als zijn client uitgedaagd om aan te geven waar er in het gewraakte artikel feitelijke onjuistheden staan. Tot nu toe is het stil gebleven...

De winst van dit alles is dat kan profiteren van deze affaire. Bij menig schrijver of columnist is de carrière in een stroomversnelling gekomen na zo'n akkefietje. Ik bevind mij nu dan ook in een illuster gezelschap van mensen wiens pennevruchten tot een heuse controverse hebben geleid. Het is maar klein... maar het is er toch ééntje!

Mocht deze zaak nu aantoonbaar het begin van het grote succes voor mij als schrijver zijn, dan ben ik niet te beroerd om als dank een (smakelijke) tegenprestatie te leveren. Maar dan moet ik wel weten met wie ik van doen heb natuurlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten