Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

woensdag 30 juni 2010

Zomergast Fragment: Maanlanding



De landing van de eerste mens op de maan is chronologisch gezien mijn eerste televisiefragment. Op 21 juli 1969 zette Neil Armstrong als eerste persoon voet op de maan. Ik was toen vier jaar en mijn vader heeft mij in de nacht uit bed gehaald en mij voor de televisie geplaatst. In het kader van dit historische moment vond hij dit een verantwoorde en educatieve actie. Zelf kan ik me er niets meer van herinneren. Goed om nog eens te kijken en de legendarische uitspraak "It's one small step for man, one giant leap for mankind" te horen.

Er zijn tegenwoordig nog steeds mensen die beweren dat alles door de Amerikanen in scene is gezet. Puur om propagandistische redenen om de Russen de loef afsteken. Laat maar zeggen dat de beelden gewoon in een studio in Hollywood zijn opgenomen. Wie zal het zeggen?

De persoonlijke vraag die ik altijd heb bij ruimtevaart is die van kosten tegenover baten? Zijn de miljarden dollars, euro's of welke valuta dan ook het waard om uit te geven hiervoor? Voorstanders schermen altijd met de mondiale technologische ontwikkelingen die door de ruimtevaart mogelijk worden gemaakt. Maar een grotere prioriteit ligt er naar mijn mening in het oplossen van het wereldwijde voedselvraagstuk. Daar zou het geld, tijd en energie dat de ruimtevaart intussen heeft opgeslokt wellicht voor hebben kunnen zorgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten