Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 27 juni 2010

Zomergast Fragment: Fawlty Towers



Tijd nu voor comedy. Ik ben voor mezelf eens nagegaan welke comedy's ik door de jaren heen het meest heb gewaardeerd. Heel veel zijn uit Engeland afkomstig moet ik zeggen. Enkele voorbeelden zijn Dad's Army (Daar komen de schutters), Yes Minister, Blackadder, George & Mildred en Absolutely Fabulous

Britsche humor spreekt me dan ook vaak wel aan. Een fraai voorbeeld hiervan is de serie Fawlty Towers. Te zien is hier een fragment uit de aflevering "The Germans". Hoteleigenaar Basil Fawlty (John Cleese) is voor een hersenschudding, als gevolg van een mislukte brandoefening, opgenomen in het ziekenhuis. Hij is net ontsnapt en probeert weer de zaken als vanouds te gaan regelen in het hotel.

Er komen net Duitse gasten binnen en hij wil er zeker van zijn dat er absoluut niet over de (2e wereld) oorlog wordt begonnen. Iedereen zal zich daaraan dan ook houden behalve hijzelf. Hij draait dan ook finaal door. "Don't Mention The War" is een voorbeeld van meesterlijk comedy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten