Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 2 oktober 2015

Dromen Over Inkomen...













Op 1 oktober 2015 was er een informatiebijeenkomst over het basisinkomen georganiseerd door D66 en GL/PE.  Er is namelijk voor de toekomst een gedegen antwoord nodig op de sterk veranderende arbeidsmarkt. Daarna ging het snel. Het had al gauw geresulteerd in een voorstel om ook in gemeente Ede hiermee te experimenteren. Een krappe meerderheid van de raad had er mee ingestemd.

De wijk Veldhuizen A was aangewezen als proeftuin en mevrouw Ellen Out van GL/PE werd de Edese wethouder Basisinkomen. Voortaan kreeg iedereen daar woonachtig onvoorwaardelijk zo’n kleine 1000 euro in de maand. Het stond de wijkbewoners vrij om er bij te gaan werken of niet. Er zou goed worden gekeken of mensen daarmee genoegen nemen en verder niets doen of dat er nu (meer) tijd vrijkomt om maatschappelijke en sociale activiteiten te ontplooien.

Gaan de mensen in de hangmat liggen of juist er op uit om iets voor anderen in de samenleving te betekenen? Ook ik behoor tot ‘proefkonijnen’. Door mijn parttime baan nu als postbezorger spreek ik veel mensen in de wijk. Dat levert zeeën aan informatie op voor website ‘Levend Veldhuizen’ waarvan ik hoofdredacteur ben. Ontmoeten & verbinden zoals de Edese politiek dat altijd zo mooi noemt.

Ik heb contact met de lokale politici van diverse pluimage en zet mij ook regelmatig in voor… Huh, zeven uur alweer? Hoog tijd om op te staan en naar m’n werk te gaan. Wat een onwerkelijke droom (op de eerste twee zinnen na dan). De meeste dromen zijn bedrog zong ene meneer Borsato al weer lang geleden. Wat mij persoonlijk betreft mag deze wel de uitzondering op de regel gaan worden. Ik stel mij dan ook beschikbaar voor ‘The Fieldhouser Experiment’ mevrouw Out!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten