Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 7 september 2014

Droogstand












In de melkveehouderij is het een begrip. In de laatste periode van de dracht worden runderen niet meer gemolken zodat alle energie ten goede komt aan het nog ongeboren kalfje. Ik moest hier aan denken nu het zomerreces van politiek Ede bijna ten einde is. Al die droogstaande politici die straks weer geboorte mogen schenken aan nieuwe verfrissende of wilde ideeën of juist scherpe oppositie.

Iemand die eigenlijk geen reces lijkt te kennen is de opperambtenaar van gemeente Ede. Op twitter is hij vrijwel continu aanwezig om alle politieke & maatschappelijke bewegingen scherp in de gaten te houden. Formeel behoort hij er niet toe maar anders sleept hij met gemak de prijs voor Sterkst Twitterende Edese Politicus binnen (mocht deze award überhaupt bestaan).

Zal mij ook niets verbazen als hij dagelijks onze burgemeester rapporteert wat er allemaal op twitter gaande is. Onze burgervader heeft niet zoveel op met veelvuldig #140tekenskwetteren. Dan is het handig dat iemand dat 24/7 voor hem in de gaten houdt en verslag doet van alle netelige/pikante details. Let wel… ik vermoed het dus maar heb geen concrete bewijzen! Maar wat moet de hoogste ambtenaar anders de hele dag doen? Ik zeg het… u dacht het toch ook?

Nu even serieus. Sinds zijn aantreden zie, hoor en lees ik Arjen Droog goede zaken doen voor onze gemeente. Hierbij wil ik hem daarvoor dan ook belonen. Dit door het begrip onder ‘Droogstand’ in een andere context in de Edese politiek te introduceren. Dat zijn dus vanaf nu alle Edese activiteiten die onder toeziend oog van onze ambtenarenpaus gebeuren. Mijn nieuwe functie voor de Edese Post gaat daar beslist ook onder vallen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten