Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zaterdag 13 september 2014

Kind Van De Rekening (2)













Zeg ma, die lening van jullie aan mij daar wou ik het eventjes over hebben. Moeder kijkt verbaasd op van achter haar krant. Je bedoelt dat gevalletje buik- en hoofdpijn bij mij en pa? Doe niet zo flauw mam, ik denk dat de oplossing nabij is! Nu komt zowaar moeder achter de Edese Post vandaan en krijgt zoonlief opeens de volle aandacht. Mijn maat, je weet wel die Ricky Pathé wil de hele mobieltjeshandel wel van mij overnemen.

Dat is dan mooi, kun jij eindelijk eens een keer de gehele aflossing en rente aan ons betalen jongen. Nou, dat is namelijk het punt ma... Ricky wil alleen de lening en iets rente betalen. Dus als jullie akkoord gaan betaalt hij gelijk alles terug! Ho eens even, we hadden wel een bepaald rentepercentage afgesproken vriend! Moeten wij nu met minder genoegen nemen?


Daar lijkt het nu wel op, het is een zaak van slikken of stikken ma! Moeder neemt even pauze en denkt na. Je zet je vader en moeder op deze manier wel erg voor het blok. Zakelijk en rationeel gezien moeten we wellicht wel ja zeggen maar moreel bekeken krijg ik wel een heel nare smaak er van in mijn mond. Je weet ook hoe je vader denkt over het niet nakomen van jouw financiële verplichtingen.

Als je nu niet ja zegt dan weet ik niet of ik ooit jullie kan afbetalen ma! Ik ga er eens goed over nadenken jongen. In ieder geval gaan we jou nooit meer iets lenen. Maar ook je broers en zussen kunnen het wat mij betreft wel vergeten. Pa en ik hebben intussen wel ons leergeld betaald door jouw fratsen! Voor zover weer een aflevering uit de soapserie 'De familie van Ede' met Pa Burger, Ma Politiek en zoon Cinemec.

Bovenstaande tekst is het vervolg op deze column.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten