Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zaterdag 30 augustus 2014

Ik Ben Toch Niet Gek!














MediaMarkt vraagt consumenten of ze voor of tegen koopzondag zijn. Goede zaak! @GemeenteEde gaat dat ook doen in voorbereiding voor referendum’ twitterde fractievoorzitter Sina Salim van de Edese D66 onlangs. Hoe dit concern tegenover openstelling op de ‘dag des Heren’ staat is intussen wel duidelijk. Geen toestemming op zondag open te zijn kan betekenen dat de vestiging uit Ede zal verdwijnen kon onlangs worden opgetekend.

Flink hoor zo’n lekkere polariserende actie. ‘Een winkel die op zondag open is daar kom ik voortaan helemaal niet meer’ zou ik ook heel flauw als tegendreigement kunnen opperen. Als iedereen die tegen de koopzondag in de gemeente Ede is dit ook werkelijk uitvoert dan komt die verdwijning er ook wel lijkt mij. Voor de Edese VVD lijkt er nu ook niets belangrijker in de lokale politiek dan een snelle invoering, het liefst met terugwerkende kracht natuurlijk.

Raadslid Stef van der Klok droomt er al over. Mocht het niet doorgaan dan verwacht ik ook collectieve langdurige nachtmerries bij de fractie ‘Van Milligen en co’. Sina Salim twitterde verder dat ‘Coalitie wil geen ja/nee referendum. We willen meer vragen voorbereiden over differentiatie buitendorpen/stad, groot/detailhandel’. Kortom, de tijd nemen voor een gedegen vraagstelling. 

Toch heb ik wel een beetje te doen met de voorman van D66 Ede. Het liefst zou hij de VVD overstemmen in het gehuil om invoering van de koopzondag. Maar ja, er zit nu een soort van verbale college wielklem op z’n mond. Hij moet in ieder geval het referendum rustig afwachten. Dat doe ik ook en zal te zijner tijd ook zeer zeker mijn mening kenbaar maken. Want... ik ben toch niet gek!

2 opmerkingen: