Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

dinsdag 19 augustus 2014

Raadsvragen













Zo, weer terug van vakantie. Via kranten in de losse verkoop bleef ik iets op de hoogte van het nieuws. Nu las ik dat burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag, bij zijn terugkomst van vakantie, verantwoording moest afleggen over demonstraties die in zijn afwezigheid zijn gehouden. De één was pro-Hamas waarbij borden te zien waren met ‘hakenkruis=davidster’ en de Hitlergroet werd gebracht.

Verder werd er “Dood aan de joden” gescandeerd. Bij de andere gingen sympathisanten van ISIS, een islamitische terreurbeweging die dood en verderf zaait van ongekende allure, de straat op. Dit mag blijkbaar in het land waar de gelaatskleur van piet tot nationaal debat is verheven. Ik vroeg mij al lezende af hoe het hiermee in Ede eigenlijk zit? Wij hebben hier ook wel een aantal personen binnen onze gelederen waarvan ik vermoed dat ze genoemde ‘clubjes’ ook wel een warm hart toedragen.

Wat als ze dit nu hier laten blijken zoals in de Haagse Schilderswijk? Is er al eens over nagedacht mocht zo’n situatie zich hier voordoen? Ligt er dan een draaiboek klaar? Breekt onze burgervader zijn vakantie hiervoor af? Gaat ons college zulke demonstraties bij voorbaat verbieden of moet er eerst gewacht worden tot het escaleert? Want voordat je het weet ben je van burgemeester in vakantietijd er eentje in oorlogstijd als de zaak uit de hand loopt.

Dus vragen genoeg. Lijkt mij wel een mooi klusje voor Burgerbelangen of anders voor de Edese VVD. Die hebben de laatste tijd het stellen van vragen tot ware kunst verheven en weten dus intussen wel de weg. Ik kan zelf namelijk die anonieme ambtenaars van gemeente Ede niet telefonisch bereiken…


1 opmerking: