Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 21 maart 2014

SGP Ede













Ede staat sinds 19 maart nu ook bekend als de gemeente waar de SGP de grootste partij is.  Menigeen hoorde daardoor de wagens met melkbussen al weer over de Molenstraat denderen en het vee weer wekelijks op het marktplein blaten en blèren. Zag men drommen dorpsgenoten zich vergapen aan dat ene televisietoestel ergens in een Edese winkeletalage. Want de koopzondag is nu echt wel heel ver weg in deze optiek.

Maar ja, de SGP had het zelf tot speerpunt verheven. ‘Koopzondag Nee! Stem lijst 2’. Het heeft blijkbaar geholpen want de volgende keer zijn ze lijst 1. Jammer natuurlijk, want een stem uitbrengen is meer dan voor of tegen de koopzondag zijn. Er staan veel meer en belangrijker dingen op stapel. Ik denk hierbij vooral aan de decentralisatie en het feit dat de gemeenten nu de zorg moeten regelen.

Hoe gaat dat straks allemaal verlopen? Krijgt iedereen voldoende en gaat gemeente Ede het financieel rond krijgen? Als er dan tekort is betekent dat minder zorg of wellicht verhoging van de OZB? Het is allemaal een ingewikkelde materie en alle politieke hens aan dek is nodig om dit in goede banen te leiden. Veel belangrijker dan dat winkels op zondag open zijn. Als alternatief zijn er in de regio genoeg plaatsen waar dit wel mogelijk is.

Goede zorg voor iedereen dat moet hier wel aanwezig zijn! Ik heb het volste vertrouwen dat dit bij de staatkundige broeders in goede handen is. Zeven dagen in de week en dus ook op de zondag. Hopelijk komt de SGP Ede in 2018 weer volop in het landelijke nieuws maar dan omdat alle vrouwen op lijst 1 met voorkeurstemmen in de Edese raad plaats gaan nemen.


8 opmerkingen:

  1. Wat een onzinnige intro, alsof de SGP of alleen uit boeren bestaat of nog steeds in 1950 leeft. Ik zal mij inhouden niets over Friezen te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even voor de duidelijkheid. Ik maak niet die connectie tussen uitblijven koopzondag en het teruggaan naar het verleden. Ik geef de veelvoud aan reacties weer op twitter nadat bekend werd dat de SGP de grootste partij is. Dus je hoeft verder niets over Friezen te vermelden...

      Verwijderen
  2. Mijn mening: SGP en goede zorg, dat gaat prima samen! Niet voor niets zijn 90% van de christelijke scholen de beste, dus hebben de christelijke zorg-instellingen ook de best opgeleide medewerkers, en leveren zij op hun beurt weer de beste zorg. Kijk alle peilingen er maar op na...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik het goed heb, heeft de SGP één zetel meer dan de vorige keer. Dat zal toch geen gigantische gevolgen hebben, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt mij ook niet maar volgens velen gaan we nu wel terug naar een tijd die jij zo vaak prachtig beschrijft. Je vertelt dan over soorten mensen die vroeger langs de deur kwamen en die nu niemand meer kent...

      Verwijderen
    2. De zetel is leentjebuur van het CDA, die zijn van 7 naar 6 gedaald. Maar CU won ook, Ede is hiermee ondanks stadse stuipen toch confessioneler geworden. Dat geeft inderdaad wel te denken.

      Verwijderen
    3. Daarnaast denk ik dat de persoon van Breunis vd Weerd ook een rol heeft gespeeld. Hij wordt door velen gezien als een kundige wethouder. SGP en GB hebben in die zin wellicht baat gehad bij hun rol in de coalitie.

      Verwijderen
  4. Nee, de SGP als grootste partij van Ede vind ik geen goed nieuws. Een beweging die de vrouw geen rol wil geven in het openbare bestuur, die een open bakkertje op zondag als zonde beschouwt, wier landelijke leidsmannenbroeders een beleid steunen van kaalslag op publieke voorzieningen en doorgeslagen liberalisering... daar kan geen zegen op rusten.

    BeantwoordenVerwijderen