Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zaterdag 15 maart 2014

Kopstukken











19 maart is het moment suprême voor lokale politiek. In de weken vooraf aan deze dag heeft u ze waarschijnlijk wel voorbij zien komen. In het centrum, in de wijk of in uw brievenbus. Diverse partijen dingen namelijk naar uw stem. Daar is op zich ook niets mis mee behalve dat ze zich wel vaker mogen laten horen dan alleen in de weken voor de verkiezing.

Een enkele uitzondering daargelaten maar meestal komen ze zo’n beetje om 1 minuut voor twaalf in actie om zich op de electorale prooi te storten. Daar kan ik op zich ook nog wel mee leven maar er is iets wat mij daarbij stoort. Dat is namelijk het naar Ede toehalen van Haagse kopstukken. Het ene heeft niet rechtstreeks te maken met het andere lijkt mij.

Dat er een landelijke politicus hier door middel van een lezing iets komt vertellen over de gevolgen van decentralisatie is prima! Maar wat je ziet is dat zo’n meneer/mevrouw hier naar toe wordt gehaald om handjes te schudden en foldertjes, ballonnen, balpennen, lolly's en wie weet wat meer uit te delen. En daarbij veel lachen natuurlijk.

Maar ze zijn niet aanspreekbaar op zaken die hier in onze mooie gemeente Ede spelen. Wel de lusten maar niet de lasten. Wat mij betreft komt er een algemeen verbod van Haagse hotemetoten in verkiezingstijd. Maar dat zal dan ook wel genegeerd worden net zoals het aantal en het formaat posters op de aanplakborden.

Ik heb liever de komende vier jaar in Ede alleen te doen met onze eigen kopstukken. Die gasten uit Den Haag zijn voor mij meer brokstukken. Persoonlijk heb ik dan ook de neiging daar over te struikelen. Maar dat heeft u nu wel begrepen denk ik.


1 opmerking:

  1. Evert-Jan Moraal17 maart 2014 om 07:45

    Jolmer, het onderwerp van deze column is mij uit het hart gegrepen maar laten we eerlijk zijn, deze kopstukken trekken wel de media en geven publiciteit. Pers en politiek houden elkaar gevangen en zichzelf in stand. Het zou mooi zijn als de lokale politici meer noten op hun zang zouden hebben!

    BeantwoordenVerwijderen