Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 3 maart 2014

Popschool















Ooit noemde ik hem al eens de inwoner van gemeente Ede met de hoogste culturele status. Dan heb ik het echt niet over schrijver Jan Siebelink, cabaretier Hans Dorrestein of zanger Rob de Nijs. Nee, voor mij is het Collin Leijenaar die in de wereld van de progrock hele hoge ogen gooit als slagwerker bij o.a. Neal Morse en de band Affector. De meeste mensen in Ede zullen hem echter kennen als de man achter popschool Novae.

Dhr. Leijenaar wil als muzikant en ondernemer graag vooruit en heeft bij de gemeente hulp gevraagd om te kunnen groeien. Het huidige pand is te klein en het is de hoogste tijd voor expansie. Maar bij het huidige college staan ze blijkbaar niet zo te trappelen om daar wat leven in te blazen. “Geen staatssteun aan een particuliere organisatie” orakelde wethouder van Milligen dan onlangs ook.

Vergat hij zeker eventjes dat de gemeente Ede wel een lening van twee miljoen euro aan de Cinemec heeft verstrekt! Er zit wat deze wethouder betreft ook weinig muziek in een verdere hulp. Gelukkig heeft de gemeenteraad intussen wel de opdracht gegeven om toch te kijken wat er voor de popschool gedaan kan worden. Dat klinkt beter want het is tenslotte de toon die de muziek maakt.

Ik zet intussen de debuut CD ‘Harmagedon’ van Affector nog maar eens op. Meneer ‘Collinaar’, zoals van Milligen hem ook al eens noemde, timmert de zaak daar heel aardig aan elkaar. Nu de lokale politiek nog een gedegen plan aan hulp in elkaar timmeren. Hopelijk komt er na 19 maart a.s. een muziekminnend college. Ik kan daar in ieder geval, al is het maar zeer gering, een bijdrage aan leveren…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten