Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

dinsdag 29 januari 2013

Jongensdroom

Soms roep ik wel eens op de werkvloer: “Een jongensdroom is uitgekomen… operator bij:” Daarna noem ik de naam van de huidige firma waar ik werk. Deze uitspraak, met een fikse scheut cynisme doordrenkt, roept dan vaak een lach bij de toehoorders op. Want geheel de waarheid is het natuurlijk niet.
 
Wellicht heeft een meester of juf op de bassischool mij heel lang geleden wel eens gevraagd wat ik later graag zou willen worden. Het bovenstaande zal ik zeer zeker niet hebben gezegd. Het beroep operator kende ik niet, laat staan de firma waarvoor ik nu werkzaamheden uitvoer. Het prachtige lied 'Is Dit nu Later?' van Stef Bos zal ook voor heel van jullie gelden gelden.
 
Uiteindelijk worden wat je toen niet worden wou (of helemaal nog niet kende). Ik ben min of meer toevallig in de beroepsgroep gerold en ‘gewoon’ blijven hangen. Zo zal het heel veel mensen zijn vergaan die operator invullen bij hun dagelijkse professie. Zoals bij bijna alle soorten werk zijn er ook bij dit beroep een aantal voor- en nadelen op te noemen.
 
Maar voor mij persoonlijk is de balans hierin in evenwicht. Dit dus bekeken in het licht van het soort werk dat ik doe en de bijbehorende randvoorwaarden. Soms helt zelfs de weegschaal over naar positief. Het operatorschap is dan voor mij wel geen jongensdroom die is uitgekomen maar het is gewoonweg wel 'mooi wark'. Laat ik het daar maar op houden.
 
Deze column zal (bewerkt) worden opgenomen in Vapro magazine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten