Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 6 januari 2013

Gemeentekrediet












Geacht college.

Onlangs heb ik een ambitieus plan bedacht om in Veldhuizen een kantorencomplex te bouwen. Buiten een uitgeverij zal het verder een drukkerij en een distributiecentrum herbergen. Dit alles om mijn columns op grote schaal aan de man te brengen. Verder zal er een multifuntioneel buurtcentrum in onder worden gebracht. Een plek waar mensen, onder genot van een (gratis) hapje en drankje, hun verhaal kwijt kunnen zodat ik er over kan schrijven.

Om voor mij onbegrijpelijke redenen is geen enkele bank echter bereid geld te investeren. Nu heb ik uit de lokale media vernomen dat u in zulke gevallen wel eens te hulp schiet. Want laten we eerlijk zijn, het project dient een groot sociaal en maatschappelijk belang. Tevens is het ook goed voor de werkgelegenheid, vrouw en kinderen komen n.l. ook op de loonlijst.

Zou u mij dan ook een marktconforme (of liefst nog gunstiger) lening willen verstrekken? Betalen van rente en aflossing komt vermoedelijk wel goed en mocht het langer duren dan moet u maar denken dat het voor een goede zaak is. Ik informeer wel bij de directie van Cinemec hoe zo iets in z’n werk gaat. Mocht het afbetalen helemaal niet lukken dan kunt u altijd nog de WOZ waarde gemeentelijk verhogen om de boekhouding kloppend te krijgen.

Mocht de lening er doorkomen dan beloof ik in mijn columns mild te zijn richting u als Edes college. Negeer in ieder geval de zure geluiden die deze constructie een staatslening noemen. Alsof zij nog nooit baat bij een gift hebben gehad.

Naar aanleiding van dit bericht is deze column tot stand gekomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten