Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

woensdag 23 mei 2012

Muziekspeciaalzaak

Toen mijn vader zo rond 1980 hoorde welke muziek zoonlief zich had toegeëigend schudde hij z'n wijze hoofd. "Als jij volwassen bent zul je afstand van die herrie hebben genomen" sprak hij profetisch. We zijn nu meer dan drie decennia verder en hij heeft er zich toen ronduit op verkeken, of ik zit nu nog  in de adolescentiefase. De liefde voor muziek is daarna erg gegroeid en gebleven.

Van het wonen in Ede is één van de pluspunten voor mij de aanwezigheid van een muziekspeciaalzaak in het centrum. Ik struin er graag even rond hoewel ik niet bij elk bezoekje het pand met een aankoop verlaat. Maar het is elke keer weer een aangename bezigheid die ik niet graag zou willen missen. Nu neemt de belangstelling voor muziek in het algemeen niet af maar wel het kopen van fysieke geluidsdragers.

Het 'naarjetoeladen' is het tegenwoordig het fenomeen. Het zou erg jammer zijn dat zo’n speciaalzaak daardoor gaat verdwijnen. Zo’n winkel heeft een groot aandeel in het culturele gebeuren van veel Edenaren. Dus plaatsgenoten laten we het volgende afspreken: We kopen daar voortaan per inwoner elk jaar (minimaal) één CD/DVD. Dat zet zoden aan de dijk en is een flinke stap in de richting van voortbestaan.

Begrijpen wij elkaar zo mensen in Ede? In ‘Joep-en-Janneketaal’ kan ik het echt niet duidelijker maken. Vandaar dit portie ongevraagde en geheel belangeloze reclame. Hoewel ik net bedenk... het debuut van de internationale (en deels Edese!) progressieve rockformatie Affector zal niet misstaan in mijn collectie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten