Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 27 oktober 2013

Heimwede...

Door een impulsieve aankoop op vakantieveilingen.nl zat de familie Winkel zo van het ene op het andere moment voor enkele dagen in de herfstvakantie in Limburg. Vanuit onze chalet probeer ik bij te blijven met wat er zo in de maatschappij speelt.

In een gratis verstrekte vakantiekrant lees ik dat regio Venlo is uitgeroepen tot hoofdstad van de smaak 2013. "Ja, ja… dat is nog maar twee maanden vrienden met de zachte 'g' en dan is Ede een vol jaar aan de beurt!” denk ik er achteraan. In een meegenomen ND lees ik allerlei artikelen rond de vermeende zwarte piet/racisme kwestie. Gaat dat straks ook in Ede spelen en moeten de pieten dan wellicht heel toepasselijk heidepaars worden geschminkt?

Ik mijmer verder. Een gekocht AD brengt mij op de hoogte van het feit dat de Amerikaanse inlichtingendienst NSA telefoons van diverse wereldleiders heeft afgeluisterd. Is onze burgemeester wellicht ook slachtoffer? Kan een onlangs gehouden gesprek over mosterdgas nog verkeerd door de Amerikanen zijn opgevat? Vragen alom dus.

Verder lees ik dat Diederik Samsom in Friesland was in het kader van de herindelingsverkiezing op 13 november. Dit om de schade te beperken want zijn partij staat er beroerd voor in de peilingen. Mijn gedachten gaan hierbij direct uit naar de plaatselijke PvdA afdeling. Gaan Harry van Huijstee en co. nu ook als een gek canvassen en is het daarom handig om veel koffie op voorraad te hebben?

U ziet het, ik ben nog maar even weg uit Ede en toch houden lokale zaken mij nog volop bezig. Is dit nu een vorm van enorme betrokkenheid of gewoon de hoogste tijd om eens professionele hulp te gaan zoeken? Oordeelt u zelf maar…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten