Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zaterdag 2 november 2013

StemPotlood











Het StartPunt van de oprichting van een nieuwe partij in de gemeente Ede is feit. In de StampPot die gemeenteraad heet hopen ze ook nog eens te belanden. Om de aankomende gemeenteraadsverkiezing in maart aanstaande hiervoor als SpringPlank te gebruiken komt nog wat te vroeg. Als een politieke SchildPad willen ze echter langzaam uitgroeien tot een SteunPilaar in de Edese samenleving.

Graag wil deze partij ook meedoen om de SetPunten te definiëren die de politieke koers hier moet bepalen. Deze partij snapt doorgaans geen SikkePit van allerlei rechtse fratsen. Als een soort van Sint&Piet willen ze dan ook liever het geld in de gemeentelijke SpaarPot royaal besteden aan de minderbedeelden. U zult ze in de toekomst nog wel eens in het centrum, Bellestein of de StadsPoort tegenkomen schat ik zo in.

Of ze komen bij u aan de deur om als een soort van sociale Jehovah’s hun SpeerPunten aan de man/vrouw in de straat bekend te maken. Ze willen in ieder geval in de toekomst een flinke StemPel drukken op de Edese politiek en hopen dat U hiervoor dan ook het StemPotlood massaal hanteert. In hun StoofPot met politieke ideeën gaan heel veel tomaten als ingrediënt en kleurt dan ook doorgaans erg rood.

Over welke partij ik het heb? Dat zeg ik als onafhankelijk columnist en lokaal nieuwsgaarder natuurlijk nooit. Ik zou dan wellicht de indruk kunnen wekken dat ik iets met deze lieden SymPathiseer. Als politieke SmulPaap hoop ik in ieder geval als een soort van SmaakPolitie hun activiteiten in Ede scherp in de gaten te houden… 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten