Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

woensdag 27 november 2013

Stem Gericht Plan













Ik moest even een paar keer met m’n ogen knipperen. Toch stond het er echt. Huidig raadslid Arnold Versteeg is door het bestuur van de Edese SGP op de 12e positie van de kandidatenlijst gezet. Na deze bekendmaking stroomden de geluiden van ongeloof, onbegrip en medeleven binnen afkomstig van collega politici van diverse pluimage. Wat wil de lokale SGP nu eigenlijk? In Versteeg en Mosterd hebben ze eigentijdse raadsleden die prima PR-werk hebben verricht.

Politici die aanvoelen dat sommige oude waarden en normen een nieuwe hantering nodig hebben. Zij onthielden zich dan ook wijselijk van stemming toen de bouwvergunning van de Turkse moskee aan de orde was. De rest van de fractie stemde tegen. De twee voelen wel aan dat zo iets niet kan omdat ze zelf op zondag in alle vrijheid ter kerke mogen gaan. Mosterd staat nu op eigen initiatief op een onverkiesbare plaats omdat het raadswerk niet meer te combineren is met werk als onderwijzer.

Maar was voor hem anders ook, samen met Versteeg, het zicht op een zetel ontnomen? Ik zou bijna mijn voorkeurstem aan Arnold Versteeg geven. Maar ja… ik heb een passender alternatief en die zit bij een andere club. Maar daarom kom ik nu met de volgende suggestie. Mensen in de gemeente Ede die van plan zijn op 19 maart SGP te stemmen… doe dat dan maar op Versteeg. Maak daarmee een keuze voor fris en vernieuwend in plaats van belegen mannenbroeders in donkere pakken.

Wellicht is het ook een optie dat hij zelf de dogmatische teugel iets laat vieren en wat naar links kijkt om te zien of er anderen zijn die naar hem wenken. Je weet het maar nooit…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten