Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 8 december 2013

Dissidente Jehova

Ik ontmoette hem onlangs in het restaurant van de Hema. We hadden al eerder kennis gemaakt tijdens een bijeenkomst in het teken van armoedebestrijding. “Hoef jij vandaag niet te canvassen?” was mijn eerste vraag aan hem. Ik had namelijk op twitter gelezen dat zijn partij die dag de wijk in zou gaan. Dit om als een soort van jehova’s getuigen hun sociaal groene blijde boodschap deur aan deur te gaan verkondigen. 

“Ik heb doorgaans een goed verhaal dat ik prima kan brengen in gesprekken maar om bij wildvreemden aan te gaan bellen…” Ik begreep dat hij zich vandaag aan de partijdiscipline had ontworsteld. Terwijl een aantal van zijn de ‘broeders en zusters’ de deurbellen in de buurt van Bellestein bedienden zat hij hier nu in het centrum. Hij uitte zijn bezorgdheid over het dalend aantal mensen dat op ‘zijn’ partij stemt. Dat dit o.a. het gevolg is van de vergrijzing.

Hoeveel huishoudens zullen zijn partijgenoten die dag kunnen bezoeken ging er door mij heen. Met één column heb ik wellicht het duizendvoudige te pakken bedacht ik terplekke. Ik besloot dan ook deze ‘spijbelaar’ iets te ondersteunen. Dus mensen… ook nummer vier op de lijst van GroenLinks/Progressief Ede heeft een goede boodschap voor u. En dat niet alleen voor mensen met donkerwitte of lichtzwarte haren maar voor alle kleurvarianten!

Hij komt dan wel niet persoonlijk aan de deur maar zou  na 19 maart a.s. graag de sociaal groene zaak voor u willen behartigen in de Edese gemeenteraad. Terwijl ik de laatste hap van mijn saucijzenbroodje nam zag ik hem met z’n lange grijze haren uit het zicht verdwijnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten