Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 20 december 2013

Aangenaam

Mijn laatste column voor de Edese Post van 2013. Een moment van reflectie en analyse. Als ik persoonlijk mijn afgelopen jaar overzie dan kan ik zeggen dat het aangenaam is geweest. Natuurlijk zijn er altijd wel dingen die beter hadden gekund. Maar als groot geheel bekeken ben ik ronduit tevreden.

 Zoals u weet hebben we over een poosje gemeenteraadsverkiezingen. Dit is dan ook een tijd waarin allerlei politici, burgers en belangenverenigingen zich roeren om iets gedaan te krijgen. Want ook in gemeente Ede zijn er genoeg wensen om het leven aangenamer te maken. Een recreatieplas, treinstation Ede-west, een overdekte ijshal of een concertzaal voor populaire muziek. Deze lijst is gemakkelijk nog veel langer te maken. Maar ook zonder deze zaken redden we het wel lijkt mij.

Belangrijker is dat wij als burgers van de gemeente Ede het leven van een bepaalde categorie mensen iets aangenamer maken. Zij die om wat voor reden dan ook tussen wal en schip dreigen te raken of er al zitten. Of we gaan met z’n allen nog een stap verder. Laten we b.v. als doel stellen dat de voedselbank Ede in de komende tijd bankroet gaat. Gewoonweg te weinig klandizie.

De Meet-Inn noodgedwongen haar deuren moet sluiten omdat er geen doelgroep meer is. Dien Je Stad kan niemand meer vinden die hulp nodig heeft omdat er al eerder door de zorgzame omstanders wordt ingegrepen. Ook deze lijst kan veel langer gemaakt worden. Een utopie? Laten we de lat maar flink hoog leggen dan ligt het haalbare wellicht binnen handbereik. Ik wens een ieder van u nu een aangenaam dan wel een aangenamer 2014 toe!


2 opmerkingen:

  1. De voedselbank opheffen wegens gebrek aan klandizie? Dat zou doodzonde zijn. Deze organisatie met haar vrijwilligers is zo goed bezig! Waar het nog aan mankeert is het imago; misschien de naam? Ook een reportage over dit fenomeen en haar klanten kan een taboe wegnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk is de voedselbank zeer goed bezig maar ik zou liever een zo'n sociaal milieu zien in Nederland dat heel veel hulporganisaties gewoon niet nodig zijn. Het is eigenlijk beschamend dat ze er moeten zijn....

    BeantwoordenVerwijderen