Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 30 september 2013

Abraham...


















Er is er één bijna jarig, hoera hoera! Dat zult u aankomende vrijdag wel zien, dat is…. de Edese Post. Het is niet zo maar een verjaardag maar een heuse ‘Abraham’. Het is deze week namelijk 50 jaar geleden dat deze krant van Ede en omstreken het levenslicht zag. Zelf ben ik nu zo’n anderhalf jaar verbonden aan de jubilaris. Intussen zijn er zo’n 60 columns van mij de revue gepasseerd.

Een week of wat geleden verzuchtte één van de eindredacteuren in een column dat de mogelijkheden om de ‘NRC van de valleistreek’ te zijn gewoon ontberen. De journalistieke intensie is er wel degelijk, maar de middelen (lees geld) zijn slechts beperkt. Natuurlijk zou ik ook wel wekelijks gedegen interviews en uitgebreide achtergrondartikelen willen lezen met betrekking tot zaken die binnen de gemeente Ede spelen.

Ik zou ook graag willen dat er voldoende tijd en geld beschikbaar is om bepaalde items breedvoering af te drukken. Maar het kan gewoonweg niet (meer) en dan houdt het ook op. Feit is dat (lokale) kranten amper het hoofd boven water kunnen houden. Reorganisaties en allerlei kostenbesparende zaken zijn schering en inslag. Als u en ik bereid zouden zijn om iets te betalen voor deze tweewekelijkse brenger van Edens nieuws dan…

Het moet gezegd, de huidige levensverwachting is niet bijster hoog. Toch hoop ik dat de Edese Post nog heel lang mag bestaan, al was het maar om een podium voor mijn schrijfseltjes te zijn. Van mijn kant zeg ik dan ook: “Edese Post (Benjamin, Jolinda en al die anderen) proficiat!”. Op naar de 100. Dan weet je zeker dat je de krant haalt…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten