Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zaterdag 7 september 2013

Dr. Kennis














Ede heeft er een wetenschapper bij. Sina Salim verdedigde met succes zijn proefschrift op de Wageningse universiteit. Hij is nu expert op het gebied van algen. Voor D66, waarvoor hij in de Edese raad zit en lijsttrekker is voor de komende gemeenteraadsverkiezingen, is dat een mooie opsteker. Pechtold mag trots zijn op zijn protegé. Een knuffelallochtoon. Nederlandser dan menig autochtone medelander las ik eens.

Speerpunten van D66 zijn het flexibiliseren van de arbeidsmarkt en het bevorderen van de z.g. kenniseconomie. Zijn promotie past ook mooi in dit plaatje en de plannen van gemeente Ede om één grote pot van kennis te worden in het Foodvalley gebeuren. Maar fixatie op kennis zal de man/vrouw bij mij in de straat een worst zijn. Het komt al gauw over als elitair gewauwel. Het dagelijks brood moet er komen door productie, onderhoud, handel, transport, etc.

De werkvloer is het fundament onder een gezonde economie. Mijn buurman wil zijn werk blijven doen of een vaste baan vinden en wil geen kortlopend contract. Mijn buurvrouw wil zekerheid in haar betrekking en zit niet te wachten op versoepeling van het ontslagrecht. Dr. Salim proficiat met uw titel, dat al uw kennis economisch dan wel politiek goed gebruikt mag worden.

Na een periode ‘van dalen’ mag u de weg voor D66 Ede naar boven zien te vinden. Doe de groeten van mij aan Alexander. Oh ja… van de buren Henk en Ingrid moest ik nog iets zeggen over dat ‘kennisding’ en zo. Zij willen gewoon een goed en vast inkomen. Meer niet, al moeten ze daarvoor ook groene aanslag schrobben.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten