Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 2 september 2013

Heideweek


 
 
Zo, u hebt de heideweek weer overleefd of is het allemaal langs u heengegaan? Het jaarlijks feestgebeuren in Ede rond het paarse thema wordt dan ook heel verschillend beleefd. De één leeft er al een jaar naar toe terwijl het voor een ander niet snel genoeg afgelopen kan zijn. Via twitter volg ik heel wat mensen uit Ede en de heideweek was dan ook een dankbaar ‘gespreksonderwerp’.
 
De één komt superlatieven te kort om de keur aan Hollandse artiesten bij de opname van Nederland Muziekland te benoemen. Voor de ander weer een legitieme reden om de bebouwde kom voor langere tijd te ontvluchten. Iemand beschreef de heideoptocht als toppunt van duf-, suf- en truttigheid en dacht er over om elders maar op huizenjacht te gaan.
 
Deze tweet werd op de voet gevolgd door iemand die erg had genoten van de lange stoet van praalwagens. Het ludieke idee om een actiecomité op te richten om de heideweek af te schaffen kwam zelfs voorbij. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik heb op een gegeven ogenblik ramen en deuren gesloten. De wind stond ongunstig en de muziek vanaf het marktplein was niet te harden.
 
Had in mijn geval niets met het volume te maken hoor. Zou Rockin’ Park hier in de buurt worden gehouden dan zou ik persoonlijk het ‘aanbod’ ter ore willen nemen vanuit een luie stoel in de achtertuin. Nu maar weer op naar de volgende editie van vreugde dan wel ergernis. Met dan ook weer voor een ieder wat wils of wellicht weer helemaal niets van uw gading.
 
Iedereen het in Ede naar zijn/haar zin maken blijft nu eenmaal een onmogelijke opgave lijkt mij…
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten