Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 12 augustus 2013

#GRVEDE



19 maart 2014. Noteert u deze datum alvast in uw agenda? Nee, ik ben dan niet jarig maar de gemeenteraadsverkiezingen zijn dan weer een feit. Dat ik nu al aan de bel trek is niet zonder reden. U heeft dan nog ruimschoots de tijd om over keuzes na te denken. Ga ik wel of niet? Als ik ga welke partij gaat het worden? Als ik weet welke partij het wordt welke kandidaat ga ik dan kiezen.
 
Maar nog belangrijker: u hebt zo nog voldoende tijd zich in de lokale politiek te verdiepen! Het zal toch niet zo zijn dat uw keuze om 1 minuut voor 12 wordt gemaakt en dat op basis van landelijk politieke perikelen. Dat verdient de Edese politiek in het geheel niet. Je zult als raadslid maar 4 jaar stevig aan de weg hebben getimmerd.
 
Dat dan aan het einde van de rit het gehele bouwwerk in één klap tegen de grond gaat omdat de landelijke kopstukken falen. Of andersom… dat een Edese partij profiteert van de gunstige landelijke peilingen maar zelf nog geen deuk in een pakje boter heeft geschopt. Er is in Ede nog voldoende om te kiezen.
 
Gewoon doorbouwen ondanks de crisis of de hand op de knip? Op zondag de winkels open of niet? Waar precies moeten miljoenen euro’s op bezuinigd worden? Gaan we in alles voor groen en duurzaam of toch maar voor de ‘markt’ kiezen? Wat het ook wordt, probeer op de hoogte te blijven van wat er in de gemeente Ede speelt en maak op basis daarvan uw keuze.
 
In de aanloop naar 19 maart hoop ik op deze plek nog menig politieke partij en raadslid voor u te 'fileren' om daarna hapklaar te 'serveren'. (Te volgen op #GRVEDE)
 

1 opmerking: