Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 21 juli 2013

Vliegeren

















Ik zou het nu kunnen hebben over dat Ede zich de hoofdstad (geen dorp dus!) van de smaak mag gaan noemen. Dat er mooie kunstwerken rond het gemeentehuis staan opgesteld. Dat nog niet overal de wegen weer goed toegankelijk zijn. Dat de raadsleden Eric Leltz en Mustafa Çelik van Groenlinks/Progressief Ede er in maart mee stoppen. Onderwerpen zat maar ik gooi het dit keer over een geheel andere boeg.

Veel media vallen bij gebrek aan degelijk nieuws vaak noodgedwongen in de z.g. komkommertijd. Ik heb besloten mij daar opzettelijk aan schuldig te maken. Ik wil het nu eigenlijk hebben over iets, zo op het oog, niet erg veelzeggend. De aanleiding daarvoor was een gezinsverblijf op de Ginkelse hei. Ik zag daar twee volwassen mannen zittend in een tentje, langdurig starend naar hun vlieger.

Twee grote kerels die het bijna nietsdoen tot ware kunst aan het verheffen waren. Onthaasten in optima forma. Kijk, dat zouden meer mensen moeten doen. Niet het hele jaar de turbo er op om dan in die paar vakantieweken zogenaamd tot rust te komen. De hectiek begint daarna toch gewoon weer opnieuw. Nee, voortaan gedurende 365 dagen zo nu en dan naar de hei om lekker ontspannen naar de lucht te turen.

Ik zou nog verder willen gaan. Eigenlijk zou de gemeente Ede, betaald door de zorgverzekeraars, gratis vliegers, tentjes, klapstoeltjes en catering hiervoor beschikbaar moeten stellen. Is heel goed voor het lichamelijk en geestelijk welzijn van heel veel van ons. Maar ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat die vlieger weer niet op zal gaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten