Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zaterdag 20 juli 2013

TOP10 - Eric Leltz

Hierbij mijn lijstje. Ik heb mezelf beperkt omdat ik anders onmogelijk tot een top 10 kan komen. De beperkingen waren: Uit de jaren 60, Engelse of Amerikaanse artiesten. In het Engels gezongen. Ultieme popsong waarbij tekst en muziek een geheel vormen. En zelfs met deze beperkingen lukt het mij nog niet ;-)

I've Got You Under My Skin - Four Seasons (1963)
Van componist Cole Porter. Werk van zijn hand mag niet ontbreken in welke toplijstje dan ook.

We Can Work It Out - Beatles (1965)
Positief lied van The Fab Four. Als vingeroefening voor hun latere werk.

Baby Baby - Smokey Robinson And The Miracles (1965)
Mooie manier om excuus te maken maar toch ook weer te trots omdat volmondig toe te geven.

God Only Knows - Beach Boys (1966)
Van Brain Wilson die gek werd omdat ieder nummer dat hij componeerde mooier moest klinken dan het vorige. Onmogelijk als je dit nummer al hebt geschreven.

It's A Man's Man's World - James Brown (1966)
En de tekst is met oog voor de historische ontwikkelingen geschreven door een vrouw. "Het stelt allemaal niets voor zonder vrouwen".

Sunny - Bobby Hebb (1966)
Mooi, als je de gave hebt om verdriet in je leven om te zetten in positieve energie. Iedereen heeft ergens een 'Sunny'.

Sitting In The Park - Georgie Fame (1966)
Nummer van Billy Stewart meesterlijk vertolkt door Georgie Fame. De latere jazz-muzikant hier al in topvorm.

Can't Take My Eyes Off You - Franki Valli (1967)
De zanger van de Four Seasons hier solo. Dit nummer kent vele uitvoeringen die eigenlijk nooit tegenvallen maar dit is het origineel.

MacArthur Park - Richard Harris (1968)
Een waar epos geschreven door Jimmy Webb. Over het teruggaan naar plaatsen waar je ooit met je geliefde was. Waar gebeurd!

I Say A Little Prayer - Aretha Franklin (1968)
De vrijwel altijd mooie mainstream composities van Bacharach & David hier in een soulversie.

Daydream Believer - Monkees (1968)
Als ik dit hoor, word ik vrolijk.

Eric Leltz is de fractievoorzitter van Groenlinks/Progressief Ede

Geen opmerkingen:

Een reactie posten