Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 12 augustus 2013

TOP10 - Danny van Zeggelaar

Bedenk maar eens wat je favoriete tien platen zijn. Tjonge, dat viel nog niet mee. Ik heb een iets te brede smaak voor muziek. Toch is het gelukt om tien platen te zoeken die wat mij betreft nét wat beter zijn dan andere muziekstukken. Dit alles in willekeurige volgorde.

Kensington - We are The Young
Vraag me niet waarom, maar wat een lekker nummer.

Coldplay - Clocks
Staat altijd hoog in de Top 2000 van Radio 2, maar staat bij mij in de top tien. Vooral het instrumentale stuk kan ik wel duizend keer achter elkaar luisteren.

Blof - Mooie Dag
Nummer met een heel onverwacht einde. Mooie Dag wordt een stuk heftiger als je de betekenis áchter deze plaat kent. Op internet is te vinden wat die betekenis is.

Hans Zimmer - Time
Misschien een wat minder bekende artiest, maar bij het horen van zijn muziek kent iedereen hem. Deze soundtrack komt uit de film 'Inception'. Omdat ik nog visueel ben ingesteld, zie ik bij het luisteren van filmmuziek heel vaak dingen voor mij. Bij dit nummer is er een bepaald gevoel van overwinning óf hereniging aanwezig :-)

Daniel Kandi ft. Jack Rowan - Arigatou
Als u nog niet met open mond zat te kijken naar mijn muzieksmaak, doet u dat nu wel. Dit recent geproduceerde nummer uit de wereld van trance heeft mij nogal wat hoofdpijn bezorgd. Hij was te horen diep in de nacht op een landelijk radiostation, maar ontdekken hoe dit nummer heette was er niet bij. Na vier weken pas ontdekte ik dit nummer.

Laura Pausini - Celeste
Muziek in een Romaanse taal doet het altijd goed. Zet er een piano bij en je hebt een nummer dat kan op ieder moment. Heerlijk, vooral voor 's avonds laat.

Chris Isaak - Wicked Game
Een beetje een zomers strandgevoel krijg ik wel van dit nummer. Toepasselijk met al die hitte van de afgelopen weken. Daarnaast ook gewoon prachtig gezongen.

Linkin' Park - Burn It Down
Voor de momenten dat je zin hebt om even alle energie uit je te laten gaan is Burn It Down van Linkin' Park toch wel een hele goede.

Dandy Warhols - Bohemian Like You
Ergens in deze eeuw gebruikt door Vodafone in de reclame. Goed nummer om mee mee te zingen, al moet je de tekst wel vlekkeloos kennen.

2 Brothers on the 4th Floor - Come Take My Hand
Dat nummer kwam in de Top 40 toen ik één jaar en 16 dagen oud was. Maar wat een klassieker. Het toont ook meteen mijn veel te brede muziekkeus :-)

Ik ken Danny van Zeggelaar als verslaggever van de Edese Post. Hij is dus een soort van 'collega' van mij :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten