Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 14 juni 2013

Winkelhaak Top 10












Muziek is een belangrijk onderdeel in mijn leven. Er zijn intussen zo'n dertig jaren gepasseerd waarin het luisteren naar allerlei bands en stijlen een steeds terugkerende aangename bezigheid is. Verder heb ik ook altijd belangstelling voor muziek die anderen interessant vinden. Een (echte) muziekliefhebber is dan ook altijd op zoek naar nieuwe, onbekende dingen die de moeite waard zijn om te ontdekken.

Stel je nu eens voor dat je op de nationale radio een uur ter beschikking had en muzieknummers naar eigen keuze mocht laten horen. Of dat je een CD mag samenstellen die huis-aan-huis zal worden verspreid. Je mag eenmalig een selectie ten gehore brengen waarvan jij vindt dat dit het beste is wat ooit is gemaakt. Nu kan ik dit natuurlijk niet regelen maar wel het volgende...

Ik start een nieuwe rubriek op mijn weblog waarin anderen hun muzikale song top-10 kenbaar mogen kenbaar maken. Ik beperk mij (in eerste instantie) tot personen die ik volg op twitter en/of facebook of waarmee ik op een andere manier verbonden ben. Je bent hier nu op deze webpagina en je voelt het dan ook al wel aankomen denk ik...

Jij bent nu aan zet. De vraag van mijn kant is dan ook of jij een bijdrage zou willen leveren door 10 van jouw all-time favoriete muzieknummers aan te leveren? Je mag ze in een opwelling noteren of er een langdurige denkproces aan vooraf laten gaan. Bedenk dat het geen 'wet van meden en perzen' is en dat je op een later tijdstip wellicht weer tot een andere keuze zou kunnen komen.

Gewoon tien nummers insturen (de precieze volgorde is ook niet van belang). Welke 10 songs spreken jou door de jaren heen het meeste aan. Muzikaal, tekstueel of juist de combinatie van beide. Bij welke krijg je vochtige ogen of juist de onbedwingbare neiging om volop te bewegen en denkbeeldig mee te musiceren? Kan ik op jouw bijdrage rekenen? Ik hoor het graag. Bij voorbaat dank alvast!

De aangeleverde TOP10 bijdragen tot nu toe zijn HIER te vinden.

1 opmerking:

  1. Placebo - Where is my mind
    The Killers - Read my mind
    Birdy - Help the people
    Tom Odell - Another love
    Lana del Rey - Ride
    The Boxtops - The letter
    Neil Young - Rockin' In The Free World
    Boomtown Rats - I Don't Like Mondays
    Nirvana - Lake of Fire
    60's, 70's and the 80's

    BeantwoordenVerwijderen