Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 17 juni 2013

50 jaar Edese Post



Het is geen geheim dat het slecht gaat met landelijke en regionale kranten. Met de opkomst van het internet is veel nieuws gratis en is bereidheid tot een vast abonnement sterk afgenomen. We zien reorganisatie op sanering en het einde is nog niet in zicht. Maar ook plaatselijke bladen zonder betalende afnemers en geheel afhankelijk van adverteerders hebben het moeilijk.
 
Gelegenheid om lokale zaken, bijvoorbeeld de politiek, goed uit te diepen is helaas vaak niet meer aanwezig. Is dat erg? Als de plaatselijke kranten dit niet adequaat meer kunnen doen wie dan wel? Vaak staat aan de basis van mijn schrijfsels berichtgeving uit één van de Edese huis-aan-huisbladen. Ik lees dan iets en de conceptie van een nieuwe column is dan vaak een feit.
 
Ook via twitter kom ik veel aan de weet. Toch gaat het daar veelal om berichtjes gelinkt aan nieuws afkomstig van de websites van genoemde ‘sufferdjes’. Als het kon zou ik natuurlijk direct een abonnement nemen (kuch)… maar zolang ze nog voldoende gevuld zijn met reclame is dat niet nodig. Daarom is het van groot belang dat lokale ondernemers volop blijven adverteren.
 
Niet alleen bedrijven maar ook de gemeente. Maar die wil juist al de mededelingen digitaal publiceren las ik weer vanaf het krantenpapier. Dat is erg jammer. Als ‘Ede watcher’ blijf ik sterk afhankelijk van de lokale berichtgeving. Dat deze toch nog maar heel lang mag blijven bestaan. Ik zou willen zeggen… op naar de 100 jaar Edese Post (en die andere natuurlijk ook).
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten