Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 23 december 2012

Vier Tinten Grijs






  







Sinds mijn verbintenis aan de Edese Post ben ik ook intensief de gemeentepolitiek gaan volgen. Regelmatig bekijk ik raadsvergaderingen via het internet en heb dan synchroon Twitter meelopen. Ik heb intussen al een heel aardig beeld gekregen van de Edese politiek, de verschillende partijen en de poppetjes die erbij horen. Nu is er één partij die toch wel wat gecamoufleerd aanwezig is en dat is Gemeentebelangen.

Vaak nog verward met Burgerbelangen waarvan frontman Ruben alleen al meer stof doet opwaaien dan de vierkoppige fractie (plus geleverde wethouder) van ons aller GB. Want waar staan ze toch ideologisch gezien? Fungeren ze slechts als stemvee voor college belangen? Andere ‘regeringsfracties’ in Ede roeren zich nog wel eens. Het SGP wil dan geen moskee en daarom wil de PVDA dan weer niet in een volgend college met de mannenbroeders.

Kijk, dat soort interactie schept duidelijkheid in de beeldvorming! Maar van GB hoor ik bitter weinig. Er is spaarzaam beweging binnen hun gelederen. Slechts één iemand ontstijgt het geheel iets. Peter de Pater omschrijft zichzelf op Twitter als ‘lustwoordenaar’. Vaak hebben zijn literaire zinnen een hoog elitair gehalte maar toch weinig met de lokale beslommeringen van doen.

In het spectrum van lokale politieke opwinding levert GB vier tinten grijs. Dat is dan doorgaans geen goede basis voor continuïteit. Profileren is een verbeterpunt. Gemeentebelangen, zullen we afspreken dat bij ons volgende 'functioneringsgesprek' de tinten feller gekleurd zullen zijn?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten