Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 10 december 2012

Kunst & Cultuur














Delano Spenrath denkt het inderdaad en kwam heel ver in het tv-programma “So You Think You Can Dance”. Rogier Pelgrim deed het ook heel goed op de buis in de verkiezing van beste singer/songwriter van ons land. Onlangs pakte hij ‘De grote prijs van Nederland’ maar eventjes mooi mee. Verder verschenen er recentelijk diverse boeken van schrijvers van Edese signatuur.

Arno Setz is volop bezig met een film over de Edese indentiteit. In de Reehorst en Cultura is er jaarlijks een keur aan diverse kunstvormen te aanschouwen. Voor een gevarieerd filmaanbod kunnen we in Cinemec terecht. Collin Leijenaar runt succesvol zijn popschool en timmert internationaal als drummer heel aardig aan de weg. Er zijn eigenlijk doorlopend wel ergens exposties in onze stad.

We hebben zelfs een heus kunstkabinet in Ede waar diverse kunstenaars in participeren. Ik kan zo nog wel even doorgaan met opsommen. Wat nog ontbreekt is een middelgrote concertzaal voor allerlei soorten populaire muziek. Ik weet niet of er instrument bestaat om het kunstzinnige en culturele gehalte van een bepaalde regio te meten. Ik heb zo het gevoel dat Ede wel bovengemiddeld zal scoren.

Toch staat deze sector ook onder druk. Er worden steeds minder euro’s beschikbaar gesteld door het gemeentebestuur. Geld voor linkse hobbies noemen ze dat dan weer in rechtse kringen. Maar hoe het ook zij, ik denk dat we als Edenaren tevreden kunnen zijn. Alleen nog een stek waar mijn favoriete rockbandjes op kunnen treden en we zijn wat mij betreft compleet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten