Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

woensdag 12 september 2012

Overdenking Bij Uitslag...

Op het moment dat ik dit schrijf doe ik dat op de prognose van de uiteindelijke uitslag van de tweedekamer verkiezingen. Er zal hier en daar nog wel een zetel verschuiven maar de grote lijn staat vast.

Het strategische stemmen heeft gewonnen. Dat stemt mij eigenlijk niet tot vreugde. Op het laatste moment besluiten dus hele ‘volkstammen’ om toch anders te gaan stemmen dan ze zich hadden voorgenomen. Ik noem mij zelf een loden- of betonnen kiezer. Het staat nu al vast op welke partij ik de volgende keer ga stemmen (mits er hele rare dingen gebeuren).

Ik ga voor een bepaalde koers, ideologie, vastomlijnd idee hoe je de samenleving inricht of hoe je het maar noemt. Maar blijkbaar is dat een uitstervende soort stemmer aan het worden. De roep om peilingen een aantal weken voor de verkiezing te verbieden begrijp ik dan ook wel. Maar goed het politieke slachtveld is daar nu en ik troost mij dan maar met de gedachte dat we gelukkig wat hebben te kiezen en dat er diversiteit is. Dat is in bijvoorbeeld Noord-Korea wel heel anders…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten