Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 9 september 2012

Bezorging
















Ha fijn… daar bent u. Dit is niet altijd vanzelfsprekend heb ik gemerkt. Daar wil ik het eventjes over hebben. Dat wij elkaar soms niet op deze plek ontmoeten kan het gevolg zijn van een gebundeld pakket kranten ergens in een Edese vijver. Uit eigen ervaring, en wat ik van anderen hoor, is de bezorging van (regio) kranten niet overal optimaal.

Wat is er toch aan de hand? Heeft dit te maken met een afnemend gevoel van verantwoordelijkheid? Is de ethiek om alles verzorgd af te handelen afwezig bij sommige van de (jeugdige) bezorgers? Ik zie een algemene tendens van steeds meer - minder betrokken zijn bij werk. In bepaalde winkels/zaken lijkt het personeel er soms wel op geselecteerd te worden. Of heb ik het nu mis?

De bezorging van kranten en post is in ieder geval lang niet meer wat het wel is geweest. Nu heeft mijn vader in z’n jeugd een soort van ‘trauma’ opgelopen bij het rondbrengen van kranten. “Pak alle werk dat je kunt krijgen als je maar geen krantenbezorger wordt. Dan krijg je het geld zo wel van mij!” hield hij alle gezinsleden voor.

Nu zou ik niet graag willen dat maar één van jullie verstoken blijft van mijn columns of die van mijn collega’s. Ik voel eigenlijk dan ook een hele sterke drang om deze krant (en die andere) overal in de gemeente Ede, daar waar de bezorging faalt, zelf te gaan bezorgen. Maar ja… mijn vader heeft dit mij lang geleden eigenlijk min of meer verboden.

Ik zal hem toch maar eens gaan bellen wat het mij nu oplevert als ik er dan toch maar van afzie…

1 opmerking:

  1. Nou, er zijn ook wel huis aan huis bladen die mij gestolen kunnen worden. Wij krijgen bijvoorbeeld de Lunterse Weekkrant. Want een vreselijke verspilling van toiletpapier is dat zeg. De krantenjongen die dat ding ergens in de container gooit voordat die bij mij in de bus komt kan voor de verandering WEL rekenen op een eindejaarsfooi!

    BeantwoordenVerwijderen