Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 25 juli 2014

Windstilte?

















Hebben ze wellicht bij de gemeente Ede een klap van de molen gehad? Uit de lokale media vernam ik onlangs dat Cees Emmelot, de eigenaar van het winkeltje bij de Concordia molen, de huur niet (meer) kan opbrengen. De gemeente Ede sommeert hem nu dan ook de verkoop van meelproducten te stoppen. De 140 euro huur in de maand blijkt een niet te nemen grote hobbel te zijn voor deze kleine ondernemer.

Hoewel dit natuurlijk een gering bedrag is zal er toch betaald moeten worden, daar is iedereen het wel over eens. Maar laat gemeente Ede a.u.b. deze lokale meelverkoop toch niet definitief de wind uit de zeilen nemen. Overweeg alles nog eens en bedenk dat er wel mensen zijn die wel van de wind moeten leven. Wellicht is het een idee om de directeur van Cinemec eens te benaderen in deze zaak.

Voor deze ambitieuze ondernemer (hier in Ede en ook elders met grote prestigieuze plannen) is deze 140 euro slechts zakgeld. Deze man wordt al langer en voor heel veel meer geld door de gemeente Ede de hand boven het hoofd gehouden toch? Dat gebeurt ook allemaal in het kader van het maatschappelijk nut en relevantie. Eigenlijk zou hij zich wel iets moreel verplicht moeten voelen om bij te springen lijkt mij.

Om nu die gemeentelijke lening aan onze grote ‘trots’ aan de A12 er weer eens bij te betrekken is natuurlijk koren op mijn molen. Gemeente Ede sla dan ook mijn goede raad toch niet in de wind. Toon u coulant en vermaal toch maar iets van de maandelijkse huurprijs in jullie ambtelijke tredmolen. Ik vertrouw er op dat achteraf gaat blijken dat mijn column slechts vechten tegen een (gemeentelijke) windmolen is geweest…

Foto is gemaakt door Jan de Boer en met zijn toestemming gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten