Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 5 januari 2014

@KritischEde














“Wij zijn kritisch, neutraal, geven soms een ongezouten mening en werken in het belang van de Edese Maatschappij en Economie Follow us!” Dit staat te lezen op de twitteraccount van @KritischEde. Het geheel wordt visueel ondersteund door een foto van de heren Statler en Waldorf. Dat was het beruchte duo dat in de Muppetshow vanaf het balkon alles en iedereen ongevraagd van kritiek voorzag.

Dezelfde rol speelt Kritisch Ede binnen onze gemeente en dit vooral als het maatschappelijke en politieke zaken betreft. Vaak de vinger leggend bij zaken die dat ook verdienen. Maar alles in volstrekte anonimiteit. Heel begrijpelijk heeft daarom niet iedereen zin de discussie aan te gaan met iemand zonder bekende identiteit. En is het slechts één persoon of toch meerdere? Want in de twitterberichten wordt steevast de wij-vorm gebruikt.

Is het dan een echtpaar? Een homostel? Wonen ze in Ede of in het buitengebied? Zou het de burgemeester en z’n vrouw zijn? Niemand die het weet. Ik sprak onlangs met iemand die weer iemand kent die dan weer 100% zeker weet wie het is/zijn. Interessante vraag is eigenlijk of de identiteit bekend moet worden. Moet de ‘magie van het geheime’ wel aan het licht komen?

Wat mij betreft niet persé. Ik schrijf tenslotte ook onder anagram. Met @KritischEde heb ik dan ook wel vrede. Of zijn het dan de buren Henk & Ingrid bedenk ik opeens? Die zijn altijd wel heel erg kritisch op van alles en nog wat. Genoeg erover gezegd, wij gaan nu even een rondje op de ATB maken in onze mooie gemeente Ede. Eens kijken wat we tegenkomen om vervolgens commentaar op te leveren…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten