Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 4 september 2015

Hans Snorremans














Via twitter volg ik voornamelijk relevante personen woonachtig binnen de gemeente Ede. Een van de eersten was indertijd Hans Kregting van de huurdersbond Ede e.o. Maar na verloop van tijd heb ik toen toch maar de ontvolgen knop aangeklikt. De grote stroom aan berichtjes gerelateerd aan huurdersperikelen daar dacht ik niets mee te hebben. Zelf heb in mijn hele leven nog nooit met het huren van een woning te maken gehad.

Maar daar kwam langzaam verandering in. Omdat het intensief volgen van de Edese politiek ook betekent dat de sociale woningbouw op de agenda staat. In Ede is nu eenmaal een enorme expansiedrift aanwezig. Gesteggel over aantallen per jaar te bouwen nieuwe woningen is dan ook een hot item. Ja en dan is daarbij altijd weer de grote vraag hoeveel daarvan huurwoningen moeten zijn. 

Hoe zit het met de betaalbaarheid voor mensen aan de onderkant van de Edese samenleving? Vooral bij dat soort zaken betreedt ‘Hans Snorremans’ graag het (politieke) toneel. Reden voor mij om later opnieuw een ‘abonnement’ te nemen op al zijn #twitterwetenswaardigheden. Regelmatig kom ik dan ook meer te weten van zaken die hij onder de aandacht brengt. Mijn affiniteit met huren en alles wat daar mee te maken heeft is dan ook gegroeid door hem.

Maar binnenkort zal ik onze markante mEdenaar wel weer moeten ontvolgen… hij legt namelijk z'n functie bij de huurdersbond neer en verhuist naar Lelystad. Hans Kregting heeft wat Ede betreft dan ook de huur opgezegd. In de Edese Post liet hij weten trots te zijn op zijn aantal volgers op twitter. Of zal ik hem daarom dan toch maar blijven volgen daar in de polder?

Foto gemaakt en beschikbaar gesteld door Danny van Zeggelaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten