Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 13 maart 2015

Bolletjelikkers...















Kneusje, sneue aandachtstrekker, hypocriet, zeikerd, misgunner, paniekzaaier, aansteller, zeurpiet, zanikerd, rare kwast, kortzichtig, bevooroordeeld, niet open staan voor anderen, intolerant, flapdrol, respectloos. Je zou bijna denken dat dit de verzamelde reacties zijn op mijn columns tot nu toe voor deze ‘stadskrant’. Maar ik moet u echter teleurstellen. Het is n.l. de ‘oogst’ die een kennis van mij ontving op facebook.

Wat is er aan de hand? Hij wil de vestigingen van ijssalon Antonio (o.a. in Ede) boycotten. Bij deze ijssalon wordt sinds kort zogenaamd ‘wiet-ijs’ verkocht. De werkzame stof zit er niet echt in maar wel vermalen hennepzaadjes die een caramel-achtige smaak veroorzaken. De verontwaardiging zit dan ook in het feit dat de naam van een softdrug wordt ingezet om klandizie te creëren.

Bij de zaak zelf noemen ze het een grap, een gimmick. De vraag of je aan voedsel controversiële zaken (lees rommel in dit geval) mag koppelen is dan ook heel relevant lijkt mij. Waar gaat dit naar toe? Dat we straks in een Edese snackbar een kroketje XTC, een patatje heroïne of het gewelddadig lekkere broodje ISIS kunnen krijgen? Stop met die onzin. Ik steun dan ook deze boycot. Zo dat is er uit.

Nu maar eens de mailbox in de gaten houden of de eerder genoemde ‘kwalificaties’ nog verder worden uitgebreid? Ik ga in ieder geval wel naar die andere heel bekende ijssalon in Ede. Ik heb trouwens nog wel een suggestie voor een nieuw soort ijs daar. Introduceer de ‘Jumpdance’ (speciaal voor feestende studenten). Een smaaksensatie waarbij je de vloer onder je voelt wegglijden. Er is geen enkel geestverruimend middel voor nodig om dat juist daar te ervaren…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten