Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 30 januari 2015

Levendig Centrum















Enkele zaken van de afgelopen tijd: Weer eens bij thuiskomst een pakket in de hal aangetroffen. Afgegeven door een koerier omdat de geadresseerde buur niet thuis was. Verder weer faillissementen van winkels in het centrum van Ede. Wethouder Weijland die geen informatie aan de gemeenteraad wil verstrekken over het Walas-rapport. Dit adviesbureau boog zich over het ‘verlevendigen’ van het Edese centrum. Kosten 10.000 per maand.

We zijn een paar ton verder en de oplossingen nog helemaal onduidelijk. Verder dat het referendum over de ‘koopzondag’ in gemeente Ede op 10 juni zal worden gehouden. Waar ik naar toe wil? Als ik sommige mensen moet geloven is de koopzondag DE redding van ons uitdunnend winkelcentrum. Willen we verdere leegstand en faillissementen een halt toe roepen dan moeten de winkels wel open op de ‘dag des heren’. 

Ik geloof er echter helemaal niks van. Als we nu eerst eens met z’n allen niets meer via het internet bestellen en ook zoveel mogelijk in eigen dorp/stad kopen. Dat geeft alleen al een geweldige impuls. Dan kan de Edese winkelstand gemakkelijk binnen zes werkdagen gered worden lijkt mij. Een levendig centrum creëren betekent vooral verandering van ons gedrag. Dus mensen ‘koop met rede in ons eigen Ede’.

Voor wie, net zoals ik, ook wel eens als verlengstuk van een koeriersdienst iets aflevert bij de buren de volgende tip: Knip deze column uit en voeg deze bij het pakket. Wie weet komt de ontvanger wel tot inkeer. Verder is dat natuurlijk ook wel aardig voor mij. Ik leef dan met de wetenschap dat niet de papiercontainer of nog erger… de kattenbak de uiteindelijke eindbestemming van dit stukje is. Ik reken op u Medenaren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten