Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 26 december 2014

Wordt 2015 Het Jaar Dat....

2014 loopt ten einde en dat is een mooie gelegenheid om eens vooruit te blikken op het naderende nieuwe jaar. Op een manier bekend van 'De Speld' zal ik dan ook mijn visie eens gaan etaleren op politieke zaken die spelen in gemeente Ede.


Wordt 2015 het jaar dat VVD raadslid Evert van Milligen, geïnspireerd door het kabinet, het college van Ede adviseert met een ‘algemene maatregel van bestuur’ de zondagsopening van winkels te regelen mocht het te houden referendum te weinig draagvlak hiervoor bieden of  in het geval er in de gemeenteraad toch een meerderheid is die de zondagsrust wil handhaven?














Wordt 2015 het jaar dat wethouder Marije Eleveld toch nog de functie van wijkwethouder gestalte gaat geven? Ze laat weten dat ze na het leggen van een eerste steen zo de smaak te pakken heeft gekregen dat ze contact met een bouwbedrijf heeft gezocht en heeft gesolliciteerd naar de functie van metselaar. Ze gaat nu in deeltijd zelf een nieuwe wijk in Ede uit de grond stampen. Haar reactie: “De term 'met de poten in de klei' heeft mij als lid van de Partij van de Arbeid altijd heel erg aangesproken. Het beeld dat dat mijn partij bekend staat als regentenkliek wil ik dan ook met mijn nieuwe functie graag doorbreken.”


Wordt 2015 het jaar dat het landelijk bestuur van de SGP alvast laat weten, dat mocht het kabinet voortijdig vallen, men Edes raadslid Arnold Versteeg direct achter Kees van der Staaij op de kieslijst zal plaatsen. Hoewel men in hem in prima volksvertegenwoordiger ziet wil het bestuur hem eigenlijk direct naar voren schuiven voor de functie van kamervoorzitter. “Met dhr. Versteeg zal de 2e kamer geleid worden met veel humor en kunnen de leden altijd tijdig naar huis omdat hij de voorzittershamer in combinatie met de klok uitstekend weet te hanteren” aldus de persvoorlichter van de SGP.


Wordt 2015 het jaar dat... (wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten