Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

woensdag 17 december 2014

Razende Reporter


















Nog maar zo’n 20 jaar oud en toch al vele jaren actief als verslaggever bij de Edese Post. Begonnen aan de opleiding journalistiek aan de CHE. Daarna gekozen voor communicatie en nu weer terug naar waar hij waarschijnlijk voor in de wieg is gelegd: Verslaggever van het schrijvend soort en dat over een heel breed scala aan onderwerpen in gemeente Ede en verre omstreken.

Kunst, cultuur, politiek, wetenschap of een geheel ander onderwerp… de eindredacteur noemt het en hij beschrijft het. Zijn favoriete onderwerp zal ongetwijfeld als ervaringsdeskundige het openbaar vervoer zijn (of beter gezegd het falen hiervan). Hoogtepunt als Edese verslaggever was voor hem wellicht dat hij als culinaire fijnproever lokale snackbars ging onderwerpen aan een heuse patat & krokettentest.

Snacken op kosten van de baas dus.  Een jongensdroom die uitkomt. Laat ‘onze’ Danny van Zeggelaar maar schuiven. Is het niet bij de krant dan wel bij Omroep Ede. Een poosje geleden heeft hij een grote stap genomen door het zo vertrouwde Lunteren (het middelpunt van Nederland) te verruilen voor de grote stad Ede. Laat maar zeggen, van folklore naar cultuur. Wat het hem zal brengen zal de toekomst uitwijzen maar ik koester wel heel hoge verwachtingen.

Ik weet niet of een leerkracht op de lagere school het ooit aan de orde heeft gesteld. Maar op de vraag wat ik later zou willen worden heb ik echt niet “Proces-operator bij Tanatex in Ede” geantwoord lijkt mij. Met de kennis van nu èn 40 jaar terug in de tijd zou wellicht mijn antwoord geweest zijn: “Razende reporter ergens in het midden van ons land meester!”



Geen opmerkingen:

Een reactie posten