Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zondag 18 november 2012

Strooigoed
















Geachte Sint Nicolaas. In deze krant heb ik een poosje geleden geschreven dat ik voor 1 december niets meer over u wil horen. Noodgedwongen moet ik daar nu zelf toch op terugkomen. Het zit namelijk zo. Afgelopen zaterdag was ik op het museumplein om uw intocht mee te maken. Ik zag hoe onze burgermeester u hartelijk heeft onthaald.

Maar er is iets waar hij met geen woord over heeft gerept. Iets wat toch wel heel belangrijk is voor het welzijn van u, uw paard en de Pieten. Hier in Ede is onlangs besloten om veel minder zout te gaan strooien bij gladheid. Dit in het kader van bezuinigingen. Nu is er altijd kans dat het voor 5 december gaat vriezen. Beperkte gladheidbestrijding treft dan wellicht ook uw activiteiten!

Ik zie al voor mij hoe uw paard moet worden afgevoerd naar de noodslachting. Dat de Pieten massaal in ziekenhuis de Gelderse Vallei moeten worden opgenomen. Mijn advies is dan ook om de verantwoordelijke raadsleden, die voor dit ‘zoutarmere’ voorstel hebben gestemd, gepast te straffen. U bent van ouds toch één van ‘s lands grootste zoutleveranciers? Tuchtig deze politici maar i.p.v. stoute kinderen.

Stort al dat zout maar op hun erf zodat ze zelfs driftig moeten gaan strooien om van die gigantische hoop af te komen. Ze hadden beter kunnen kiezen de directeuren van Permar, Woonstede en andere overheidsinstellingen iets te korten. Die merken dat nauwelijks en voor dat geld zou er overal afdoende gestrooid kunnen worden bij vorst. Dit wilde ik toch even aan u kwijt Sinterklaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten