Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 29 februari 2016

Jeugdherinnering


In de serie 'Opa' vertelt over vroeger is hier een korte aflevering. De bovenstaande foto is onlangs geplaatst op de facebookpagina van Garyp-âlde foto's. Voor de jongeren onder ons... ik heb deze beruchte strenge winter van 1979 nog bewust meegemaakt. Toen de sneeuw nog zo hoog lag dat je 's ochtends amper de achterdeur kon openen. Dat waren nog eens tijden. :-)

Het tweede huis links op de foto is mijn ouderlijk huis. Daar ben ik geboren en heb daar tot in 1992 gewoond. Toen heb ik (als geldbelegging) het eerste huis links op de foto gekocht en daar tot halverwege 2001 gewoond. Daarna ben ik met mijn vrouw Marja verhuisd naar Barneveld. Intussen wonen wij alweer sinds begin 2007 in het mooie Ede.















Als je dan andere kant op zou kijken dan was dit het toenmalige straatbeeld. Op deze foto komt mijn oom Dries aanlopen. Ik herinner me nog dat er inderdaad per slee boodschappen werden gehaald. Verder kwamen veel boeren in het buitengebied in de problemen met het afleveren van de melk. De melkwagens konden niet alle veehouderijbedrijven bereiken en het gevolg was dat de melk zo de gierput in kon.

Al met al een periode met veel ongemak voor vrijwel iedereen. Wat mij wel is bijgebleven dat zo'n situatie de saamhorigheid een goede impuls geeft...





3 opmerkingen:

  1. Als je een oude opa bent, ben je redelijk goed opgedroogd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je een oude opa bent, ben je redelijk goed opgedroogd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch jammer dat zo'n opmerking twee keer moet vallen en ook nog eens anoniem... ik blijf nu maar gissen naar de opsteller. :-)

    BeantwoordenVerwijderen