Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zaterdag 14 november 2015

Otterlo













‘VAN DE KNAAP WIL DOOD’. Het stond te lezen onder het bord dat aangeeft dat men de bebouwde kom van Otterlo verlaat. Dit dorpje staat volop in de schijnwerpers nu gemeente Ede bekend heeft gemaakt daar 600 asielzoekers te willen vestigen. Dat niet iedereen in onze gemeente daar op zit te wachten mag duidelijk zijn. Maar in de lokale politiek is de gehele raad (m.u.v. Burgerbelangen) van mening dat we niet mogen wegkijken en een helpende hand moeten bieden.

Dat de communicatie van het college hierover naar de mensen in Otterlo in de categorie 'zwaar onvoldoende' valt mag ook duidelijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat het soort reactie, waarin wordt gesuggereerd dat onze burgervader blijkbaar levensmoe zou zijn, buiten alle proporties is. Hij heeft het intussen bij de politie gemeld en de tekst is weggehaald heb ik begrepen. Dat onze burgemeester niet alleen zorgt voor huisvesting van asielzoekers is blijkbaar niet voor iedereen duidelijk.

Hiervoor verantwoordelijk zijn bijna alle politieke partijen in de Edese gemeenteraad (ook de VVD die in Otterlo veel aanhang heeft). Dat er meerderheidsbeslissingen worden genomen waar je in het geheel niet achterstaat kan gebeuren. Ik kan zo een heel rijtje zaken noemen die echt niet de mijne zijn (b.v. de koopzondag) en direct teruggedraaid zouden worden mocht ik het voor het zeggen hebben.

Maar ik leg mij er bij neer omdat ik er overtuigd van ben dat ons politieke systeem het beste van het slechtste is. De persoon die de tekst heeft aangebracht is blijkbaar uit op aandacht en provocatie. Iets wat de IS-terroristen afgelopen vrijdagavond in Parijs ook als doel hadden. Oh ja… meneer of mevrouw de ‘auteur’ van de tekst! Ik wil nog even kwijt dat onze burgemeester 'Van der Knaap' heet en hij wat mij betreft nog wel heel lang in ons lokaal democratisch proces mag functioneren!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten