Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 13 februari 2015

Rob Broek

















Bij het ophalen van onze dochter, die bij Cultura striptekenen volgt, krijg ik te horen dat ze les hebben gehad van iemand die bij de Edese Post heeft gewerkt. "We hebben ook een boekje van hem gekregen". Bij thuiskomst heb ik deze dan ook eens aandachtig bekeken. Het blijkt een uitgave te zijn van tekenaar Rob Broek.

De cartoons zijn verschenen tussen 2004 en 2006. Zelf zijn wij in begin 2007 in Ede komen wonen en daarom kende ik het werk van Rob Broek en zijn strips in de Edese Post ook niet. Hier en daar is voor mij iets van herkenning in de cartoons als ik een bekende naam lees uit het politieke gebeuren in Ede.

Zijn werk en dat van mij als columnist van de Edese Post heeft dan ook raakvlakken. Ik accentueer zaken door het geschreven woord en hij deed dat door zijn tekeningen met iets bijgevoegde tekst. Ik vind het boekje met cartoons dan ook een leuke kennismaking met deze 'oud collega' van mij...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten