Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 14 februari 2014

Visionair

Vorige week kwam de nummer 2 op de kandidatenlijst van de 65pluspartij (Ede), mevrouw Thérèse de Haan-Kleine, in de Edese Post aan het woord. Zij ziet voor zichzelf een rol in de marge als fractie-assistent. Een soort van manusje van alles terwijl haar echtgenoot de lijsttrekker en wat meer is… als de ‘visionair’ mag worden gezien! Toen ik dat las was ik in één klap weer terug in het jaar 2007.

Ik werkte toen als proces-operator bij een zuivelbedrijf en heb daar een poosje George de Haan mee mogen maken als uitzendkracht. Het werd een gedenkwaardige periode. Hij had inderdaad over alles en iedereen een duidelijke visie. Dat kan natuurlijk. Wel meer mensen zijn hiermee gezegend. Maar George had de grote drive dit te etaleren en grossierde graag gevraagd en ongevraagd zijn vele denkbeelden.

Een collega uitzendkracht van hem kwam ik op een gegeven moment buiten tegen hierbij hevig de rook van een sigaret inhalerend. “Zo… even genieten van dit George-vrije moment!” verzuchte hij daarbij. We zijn intussen 7 jaar verder en deze beide heren zijn nu op de kieslijst van gemeente Ede te vinden. George de Haan op een wat kansrijkere positie dan zijn toenmalige collega uitzendkracht bij een andere Edese partij.

De vraag is dan ook of u als kiezer op deze ‘visionaire bejaarde’ zit te wachten? Is het antwoord “jazeker” dan kunt u dit binnenkort in het stemhokje aangeven. Ik zit mij opeens wel af te vragen of er in het gemeentehuis sigaretten zijn te krijgen? Of moeten er voor de pauzes wellicht sterkere zaken (gereguleerde D66 wiet) voor raadsleden beschikbaar zijn mocht George de Haan op 19 maart verkozen worden?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten