Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

dinsdag 21 mei 2013

Ik Winkel Graag Op Zondag

















Het foldertje dat ik onlangs ontving ligt naast mij. Hoogstpersoonlijk afgegeven door de fractieleider van de Edese fractie van D66. We hadden een korte ontmoeting in één van de winkels in het centrum. We drukten elkaar de hand. "Ik weet dat jij het wel aanneemt" sprak Sina Salim. Ik beaamde dat en vervolgde "Hoewel je weet hoe ik er over denk."

‘Ik winkel graag op zondag’ prijkt boven het groene logo van de partij die de verruiming van de winkeltijdenwet een topprioriteit heeft gegeven. Dat lang niet iedereen in Ede op de ‘zendelingen’ van D66 staat te wachten is geen publiek geheim. Het volle evangelie van zondagse winkelopenstelling wordt zo hier en daar dan ook als onversneden ketterij gebrandmerkt.

Toen ik informeerde hoe de actie verliep kreeg ik ook te horen dat er verdeeld wordt gereageerd. Dhr. Salim vertelde dat hem nog iets zeer ernstigs was toegewenst door een al wat oudere inwoner. "Ach dat ben ik wel gewend in hier in Ede" voegde hij er nog aan toe. Ik schrik dan toch wel even. Kijk dat standpunten mijlenver uit elkaar liggen is een gegeven.

Maar het uitwisselen van gedachten over dit onderwerp moet vanzelfsprekend binnen rationele kaders blijven. Uitwisseling van visie op liberaal inzicht versus die op religieuze grond of hoe je het ook maar inkleurt, maar altijd binnen de grenzen van fatsoen. Daarna blijft er niets over dan elkaar verder een goede dag te wensen.

De stembus zal uiteindelijk wel vertellen hoe de verhoudingen komen te liggen. Ik wens D66-Ede dan ook veel succes bij hun actie. Hierbij bied ik hun dan ook graag een denkbeeldige folder aan met de vette opdruk ‘Ik hou graag de zondag in ere’. Ik weet ook zeker dat jij deze aanneemt Sina Salim!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten