Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

vrijdag 5 maart 2010

Johnny Cash



Het nummer Hurt heb ik ontdekt naar aanleiding van een artikel van Rick de Gier in het Katern van het Nederlands Dagblad van 5 februari 2010. In dezelfde krant van 5 maart refereert Herman Veenhof ook aan dit nummer in het artikel Het slotakkoord van Johnny Cash. Het orgineel is van de rockformatie Nine Inch Nails.

Hoewel ik helemaal niets met deze band heb, en dacht ook niets met Johnny Cash te hebben, kwam er een kentering na het beluisteren en bekijken van bovenstaande videoclip. De combinatie van muziek, tekst en beeld heeft een geweldige indruk op mij achtergelaten.

Ik zal dan ook eens op zoek gaan naar wat de rest van The Man Comes Around, het album waar deze song onderdeel van uitmaakt, te bieden heeft. Het smaakt in ieder geval naar meer.

I hurt myself today
to see if I still feel
I focus on the pain
the only thing that's real
the needle tears a hole
the old familiar sting
try to kill it all away
but I remember everything
what have I become?
my sweetest friend
everyone I know
goes away in the end
and you could have it all
my empire of dirt

I will let you down
I will make you hurt

I wear this crown of thorns
upon my liar's chair
full of broken thoughts
I cannot repair
beneath the stains of time
the feelings disappear
you are someone else
I am still right here

If I could start again
a million miles away
I would keep myself
I would find a way



naschrift:
Ik heb intussen de CD American IV: The Man Comes Around van Johnny Cash in mijn bezit. Het geheel heeft een goede indruk op mij gemaakt. Ik had de hoop meer songs van het kaliber Hurt aan te treffen op het zilveren schijfje. Maar het bleek het hoogtepunt te zijn en de anderen 14 covers kunnen wat mij betreft niet tippen aan deze sobere doch geweldige uitvoering van het Nine Inch Nails orgineel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten